RASPRODAJA NEVOLJE, Rejmond Karver

 




U jedno rano nedeljno jutro sve je napolju –
Dečji krevetić i komoda,
Kauč, stočići i lampe, kutije
S izabranim knjigama i pločama. Izneli smo
Stvari iz kuhinje, radio-budilnik, odeću na
Vešalicama, veliku fotelju
Koja je od početka s njima
I koju su zvali Ujna.
Na kraju smo izneli i sam kuhinjski sto
A oni su posedali oko njega da obave posao.
Nebo obećava da će ostati nepristrasno.
Ostajem s njima pokušavajući da se
Otreznim. Spavao sam
Na tom krevetu s baldahinom prethodne noći.
Ovaj posao svima nam teško pada.
Nedelja je i oni se nadaju kupcima iz
Biskupske crkve pored njih.
Kakva je to priča! Kakva sramota!
Svako ko ugleda tu kolekciju polovne robe
Na ulici, predodređen je da se postidi.
Žena, član porodice, voljeno biće,
Žena koja je nkada htela da bude glumica
Sada ćaska sa svojim meštanima koji se
Zbunjeno smeškaju i opipavaju delove
Odeće pre nego što nastave put.
Muž, moj prijatelj, sedi za stolom
I trudi se da izgleda zadubljen u ono
Što čita – to su Frosarove Hronike,
Lepo vidim kroz prozor.
Moj prijatelj je dokrajčen, gotov je, i on to zna.
Šta se ovde zbiva, zar niko neće da im pomogne?
Zar svi moraju da vide njihovu propast?
To degradira sve nas.
Neko se smesta mora pojaviti da ih spase,
Da što pre uzme sve iz njihovih ruku,
Svaki trag tog života pre nego što se
Ovo poniženje nastavi.
Neko mora nešto da učini.
Tražim novčanik i tada shvatim:
Ja nikome ne mogu da pomognem.









Svi mi
S engleskog Flavio Rigonat
LOM, Beograd, 2017.