Poezija, Nikita Stanesku







PESMA

Kaži mi, kad bih te jednog dana zgrabio
i stopala ti poljubio,
ne bi li, posle toga, malo hramala
u strahu da mi poljubac ne zgnječiš.



HAIKU

Ujeda me pas,
ah, gledam kroz njega
kao kroz prozor.



AUTOPORTRET

Ja nisam ništa drugo
do mrlja krvi
koja govori.



KAMENJE ZA JELO

Dođe životinja i pojede
stenu.

Dođe pas koji laje
i pojede kamen.

Dođe nešto kao ništa
i pojede pesak.

Na kraju dolazim ja
da pojedem ovaj eho.

-                   - Eho čega!
-                   - Eho ne znam čega!



ARS AMANDI

Hoću da budem on.
On hoće da bude drvo.
Drvo hoće da bude pas,
pas hoće da bude ptica.
Ptica hoće da bude kamen,
kamen hoće da bude riba.
Riba hoće da bude oblak,
oblak hoće da bude polje.
Polje hoće da bude konj,
konj hoće da bude trava.
Hoću i ja da budem trava.





Nichita Stanescu
Sa rumunskog Petru Krdu
Munja i hladnoća,
KOV, Vršac, 2007.