ČUVARI SVETA, Stanislav Vinaver





U pitanju su bili životi
Koji su padali slučajno.
I gorenja, i užas ploti.
I osećanje trajno - 
- Greha.

U pitanju nije bilo saznanje
Mora krvi i užasa napora
(da se izbegne onaj korak manje
preko gora).

U pitanju nije bila ni čedna
Misao krina, što živi
Tih i čeznutljivi,
Ni pokret onaj bolan i ćutljivi...
... U pitanju je bila samo jedna 
linija...

***

U linijama bio je smisao linija
U bolu sadržaj bola.
U zvezdama odgonetka bola.
A ja?

Hteo sam pronaći zvezdu u bolu linije
Liniju bola u zvezdi
Iskopati stvarnost iz sna.
Iščauriti smisao iz znaka.

I kada su moje basme
Pokrenule trošno zdanje Vaseljene
- prividno i neoborivo -
Za nova sudbonosnija dozrevanja:
Ja sam naglo prognat iz Postojbine Smisla
I sve je ostalo u teškoj opseni puke vere.

A meni je zemlja ta bila
Samo za časak još potrebna

Za sudbonosno magnovenje korisna
Da se oduprem o nju strasno i moćno
Nogama, rukama, četvoronoške
Za veliki let.








Jugoslovenska lirika između dva rata
Biblioteka Dom i škola
Izabrao i priredio Hristo Georgijevski
1980. Beograd