U TRAMVAJ UŠO TI DANAS DEČAK, Nadežda Purić


Otvorenih rana na potkolenici
da prosi u sivoj majici
i podvrnute nogavice
pokazivao razlog prošnje
Ljubim ti i noge i ruke
daj mi neki dinar
Ja nikada pre nisam videla takvog
gubavca
Zapanjila sam se kao da se digao iz
hibernacije
ili da ga je neki svetac u ulozi konduktera
vaskrsao
I htela sam da mu kažem da
ne sme tako da hoda
da može da zarazi druge
U kontumac u đumrukanu sam htela
da ga pošaljem
u bolnicu iako možda nema knjižicu
Da me je još jednom pitao
rekla bih mu mrš bre skote
ali mislim da ne bih smela da ga udarim
Rekla bih doktoru da ga primi
i da mu namaže nekog melema
i da mu da
neku nekciju
Samo da ne prosi više
Samo da ne pokazuje
krvave i gnojave rupetine
Čoveče
bile su velike i duboke
kao dlanovi koje je pružao

Haljine iz muzeja,

Mladenovac: Društvo za afirmaciju kulture Presing, 2017.