Branislav Petrović: POEZIJA



NOĆNA PESMA

Hulje mi neke poručiše piće
da vide kako
u pesniku
sviće

I taman kad poče sunce da se rađa
izbi neka gužva
neka tuča
svađa

Oko moga sjaja staše da se glože
potegoše čaše
revolvere
nože

Tu behu i neke Zalutale žene
staše da vrište
laju
ko hijene

Za njima tragom gorki nespavači
ko da su svu noć
spali
na lomači

Tada i u meni već poče da sviće
zastave razvih
i postadoh
piće

Jedan od onih što se prvi napi
nagnu me iz čaše
ne osta
ni kapi.

NOVO GROBLJE U BEŽANIJI

Nad prvim grobom
tad Lipa zasađena
još mladica,
a Grolje već pola Srema zauzelo,
sve dobrih oranica.

Bežanijsko groblje
posećujem često:
istiha,
za sebe
merkam zgodno mesto.

Munja,
od Surčina
sremsko nebo reže —

da li je vide
ovi
koji leže?

O da li bar pamte
nebesa što plamte
o da li bar pamte?


PREDOSEĆANJE BUDUĆNOSTI


Njihove su noći surove i dolge
jao
gde su sada burlaci sa Volge
U Serbiji sebri
svuda
ista tuga
istorijo strašna
bolna i preduga
Proleće je opet!
Kiša poljubaca!
Ljubeći me ljubiš budućeg
mrtvaca.

O reci mi reci
Da li si u stanju
Da zamisliš moju
Glavu ko lobanju?
U pustome polju
Prazno
I duboko
I mrava što živi gde je
Bilo oko…
I poljskoga miša
Što potajno
Želi
Da istera mrava
Pa da se useli…
I pčelu!
Što sleti
Kada vetar duva
Na cvet što je niko
Iz bivšega uva!
Budućnosti strašna
Sudbo nevesela
Kad bih bar mogao
Da budem ta pčela...

Kad gori čovek
Ceo svet se
Greje -
Kad izgori
Čovek
Tad
Pepeo sve je.