Poezija, ŽORŽ ŠEADE








IV

Ogromne brkove nosi ratnik –
Koji brine o mojim ružama
Koji sanja konja s nogama u vodi
Jutro je zemlja drveća
Podseti me na moje obećanje o jedrenju
Ono je poput onog da ću biti viđen u plavom
Prstom pokazujem deo zemlje
Mačka traga među drvećem
Dugo dražesno sunce
Naučite malene
Da se u svetlost ne gleda
Ko će reći kako imam u svom ormaru
Štit kojim bih se zaštitio od kurtizane
Glava ne koristi
Potrebne su noge kako bi se nešto u ljubavi učinilo




XI

Tu ženu koja u svojoj odeći spi
Neću videti više u pesmama
Kada je odmori smrt
oženiću njene ruke
– To sećanje na Galileju sasvim je slabo
Bili smo voda i ja potpuno sam

            ***
Kao pticu što leti u mermernoj crkvi
Zbog sećanja Smrt te zovu

Govorio sam ti da ne uradiš ništa kažnjivo lišću

            ***
Snažan vetar ljubavnike sanja
Bez deteta tvojih očnih kapaka
Mlada devojka visoka poput drveća

Povodom nejasne kazne
Vino tuga i veče






PESME (1938)

Sa francuskog Dušan Stojković