POEZIJA, Miroslav Aleksić


 DON KIHOTOVA PESMA


Zaslepi me odsjaj sunca 

sa brijačevog tanjira,

pa kopljem pocepam nebo

uz graktanje vrana.

Stići će me kosac sa kukuljicom

pre nego što uskladim hod 

svog viteškog kljuseta

sa Sančovim običnim magaretom.

Taj mali debeljuškasti prostak

nekako zna

da muze umeju da psuju.

Ona jedina, zbog koje kopnim,

za koju neobavešteni

kažu da je obična pralja,

kada se sretnemo,

izgleda zbunjeno 

kao da me ne razume.

Njoj sam posvetio svoje reči

svoje masnice i ožiljke,

prašinu u očima,

divove koje sam izmaštao,

svoj poslednji dah pred onima 

koji od mene  kriju poglede 

kao da sam lud.

A znam, 

neće Dulsineja umeti da peva

kao što sam rušan pevao o njoj. 



DOLAZI ZIMA


Odlaze poslednji gosti.

Iz kuće izlazi radosni žagor.

Sivozelene senke

padaju po policama i po knjigama.

Čovek  drži glavu u šakama.

Vreme se obrušava kao lavina.

Budućnost je neizvesna

u plavičastoj izmaglici.

Poslednji je trenutak 

da zaviri u ostavu –

da li još ima zaliha

starih dobrih priča,

sećanja i fotografija.

Na tome bi se, misli tako, 

mogao ogrejati još ovaj put.

Televizije javljaju -

„…dolazi polarna zima,

uključen je crveni alarm,

svi treba da ostanu 

u svojim kućama zauvek,

jedni bez drugih,

mirno i bez viška osećanja…“



LISABON


Kad bi neko mogao

uzeti pramen one svetlosti

što u letnji dan, s neba plavog

kao azulejoš pločice

pada na tvrđavu Svetog Đorđa,

na Alfamu i Bajšu,

što se obilato

sliva niz strme kamene ulice

između prozora

približenih kao usne,

što se kao Debisijeva muzika

mreška po krovovima manastira

Svetog Jeronima

i Trgu soli,

što se bela i bleštava

kao naga devojka

baca u vir tamo

gde se zeleni Težo

uliva u modri Atlantik;

kad bi neko uzeo

jedan pramičak tog sjaja

ne veći od plamena sveće,

i na dlanu ga uneo

u jesenju bolesničku sobu,

izlečio bi svetlo u njoj.





AHEJCI


U onim igrama kad Grci slaviše

ubistvo Hektora,

Teukar ne osvoji glavnu nagradu

jer ne ubi grlicu koja je bila meta,

već strelom prekinu uže

kojim beše svezana 

za katarku ahejskog broda.

A kad se slobodna dohvati neba,

zgodi je, strelom pod krilo, 

pobednik Merion.

Sruši se nebo u more 

i stopi se sa ništavilom 

malo golubije oko 

u kome je živeo svet.

Kažeš pobednik Merion, 

kao da ne znaš

da je svako prekinuto uže pesma

a svaki pogodak u metu -

samo jedan korak ka smrti.